ÕHTUMUUSIKA



11. juuli kell 20 Häädemeeste Miikaeli kirik
ÕHTUMUUSIKA
"Taeva ja mere vahel"
Oksana Sinkova - flööt
Jelena Ossipova - kitarr

Kavas on A. Piazzolla, J. Rodrigo, R. Beaser, P. Vähi, U. Sisask



KAVA:

Joaquin Rodrigo "Fantasia para in gentilhombre"

Astor Piazzolla "Histoire du Tango"

Robert Beaser ""Mountain songs" / "Mägede laulud"

Peeter Vähi "Müstiline ühenemine"

Urmas Sisask "Kassiopeia"

Astor Piazzolla "Libertango"

Kontserte annab läbilõike flöödile ja kitarrille loodud programmilisest muusikast. Kavas on Eesti, USA, Hispaania, Argentiina heliloojate looming.
20.sajandi helilooja Joaquin Rodrigo kitarrikontserdis "Fantasia para un Gentilhombre" tuginevad kõik teose osad 17.sajandi tuntud tantsudele. Teos kõlab flöödi ja kitarri duo esituses Eestis esmakordselt. Argentiina tangohelilooja ja lõõtsamängija Astor Piazzolla "Histoire du Tango" kuulub helilooja tuntuimate teoste hulka. USA helilooja Robert Beaseri tsükkel "Mountain songs" põhineb rahvaviisidel, ning teos nomineeriti 1986. aastal Grammy auhinnale.
Peeter Vähi "Müstiline ühinemine" kuulub helilooja olulisemate teoste hulka, helikeeles ühinevad euroopalik ja orientaalne kultuur. Urmas Sisaski "Kassiopeia" on inspireeritud tähistaevast, nagu paljud tema teosed, Kassiopeia tähtkuju on põhjataeva tähtkuju.

Jelena Ossipova alustas kitarriõpinguid Maardu Muusikakoolis ja juba õpingute ajal osales edukalt üleriigilistel konkurssidel. Aastatel 1996-2000 õppis Georg Otsa nimelises Tallinna muusikakoolis klassikalise kitarri erialal Tiit Petersoni juures. 2003. aastal osales Mozarteumi suveakadeemia kursustel Austrias, Salzburgis professor Alvaro Pierri juhendamisel. Eesti Muusika- ja Teatriakadeemias õppis 2000-2004 klassikalise kitarri erialal bakalaureuseõppes Heiki Mätliku juhendamisel ja 2004-2005 magistrantuuris, 2005. aastal õppis vahetusüliõpilasena Soomes Sibeliuse Akadeemias Andrzej Wilkuse käe all.
Ta on osalenud paljudel meistrikursustel ja rahvusvahelistel kitarrifestivalidel Saksamaal, Austrias, Hollandis, Itaalias, Leedus, Soomes, Poolas ning muidugi Eestis.

Eesti üheks väljapaistvamaks flöödisolistiks peetav Oksana Sinkova lõpetas 1997. aastal flöödi erialal Georg Otsa nimelise Tallinna Muusikakooli õp. Kaljo Westi juures, 2002. aastal cum laude Eesti Muusikaakadeemia Neeme Punderi, Matti Helini ja Imants Sneibisi juhendamisel ja 2006. aastal samas õppeasutuses magistriõppe. 2004-2005 täiendas end Hamburgi Muusika- ja Teatrikõrgkoolis Mosche Aron Epsteini juures. Alates 2006. aastast jätkab ta õpinguid Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia doktorantuuris. Sinkova on osalenud paljudel meistrikursustel, mille juhendajateks on olnud Maarika Järvi, Patrick Gallois, Renate Greiss-Armin, Jean-Claude Gerard, Liisa Ruoho jpt.

Oksana Sinkova on saavutanud esikohti mitmel mainekal konkursil, sealhulgas üleliidulisel konkursil Noor virtuoos (1991), Eesti Muusikaakadeemia ja Sibeliuse Akadeemia vahelisel Johann Sebastian Bachi konkursil (1998), Yamaha konkursil 1999, Eesti Muusikaakadeemia Bachi konkursil (2000) ja Eesti puhkpillimängijate konkursil (2008). Lisaks pälvis ta 1999. aastal Yamaha stipendiumi, oli konkurssfestivali Con Brio (2000) ja Andrejs Jurjansi rahvusvahelise konkursi (2001) finalist ning rahvusvahelise konkursi Pacem in Terris laureaat (2005).

Alates 1999. aastast on Osana Sinkova töötanud Narva Sümfooniaorkestri flöödirühma külaliskontsertmeistrina ja 2000. aastast Vanemuise orkestri flöödirühma kontsertmeistrina. Veel on ta osalenud European Festival Orchestra, Hortus Musicuse Akadeemilise orkestri, Nõmme Linnaorkestri ning Haapsalu Linnaorkestri töös, esinenud solistina Tallinna Kammerorkestri, Vanemuise Sümfooniaorkestri, Narva Sümfooniaorkestri, Tartu Kammerorkestri, Georg Otsa nim. Tallinna Muusikakooli Sümfooniaorkestri ja Eller Sümfonieti ees, mänginud erinevates kammeransamblites. Osana Sinkova on läbi viinud meistrikursusi Eestis ja Itaalias, olnud žüriiliige mitmel konkursil, esinenud kontsertidega Saksamaal, Kreekas, Hollandis, Soomes, Leedus ja Lätis.

Sinkova mängus domineerisid tugev artistlikkus, virtuoossus, selge toon ja oskus panna publik end kuulama. /.../ Tehniliselt ja muusikaliselt on tegemist kõrgetasemelise ja andeka flöödimängijaga, kes haaras oma tõlgendusega kaasa orkestrandid ja dirigendigi. Nele-Eva Steinfeld. Noored puhkpillitalendid. - Sirp, 29. jaanuar 2009